Skip to main content

IMAGO

MUNDI

Muzică veche și tradițională / abordare contemporană

Cu o bogată experiență acumulată de-a lungul celor 20 ani de existență, primit cu entuziasm la Viena, Graz, Istanbul, Estoril, București, Berlin, Riga, Londra, New York, Salzburg, Cluj-Napoca, Belgrad, Budapesta, Tunis sau Granada, ansamblul Imago Mundi este compus din 6 muzicieni: Oana Ivașcu (oboi), coordonatoare, licențiată a Universității Naționale de Muzică București (UNMB), muziciană cu o mare deschidere spre inovație și experimental; Daniel Ivașcu (percuție), fondator, licențiat al Universității de Arte București, artist vizual prin educație, percuționist din pasiune; Cătălin Ștefănescu-Pătrașcu (compoziție, cobză, chitară), Doctor în Muzică, dublu licențiat în Muzică Instrumentală și Compoziție, conferențiar universitar la catedra de chitară a UNMB; Adrian Buciu (flaute), Doctor în Muzică, dublu licențiat în Interpretare Instrumentală și Dirijat, pro-decan al Facultății de Interpretare Muzicală a UNMB; Ștefan Barbu (vioară), violonist al Orchestrei de Cameră Radio – București, specializat în muzică veche; Andreea Țimiraș (violoncel), Doctor în Muzică, profesor muzică de cameră și violoncel la Colegiul Național „Dinu Lipatti”, cadru didactic asociat al UNMB.

DISCOGRAFIE

Gnossos

Asociația Culturală ISVOR, 2021

Muzica lui Erik Satie regândită în compoziții instrumentale eclectice, pornind de la lucrări precum „Gnossiennes”, „Vexations”, „Tapisserie en fer forgé” sau „Carrelage phonique”.

Isvor. Constantin Brâncuși

Euphonia / Pilgrim.Project, 2017

Album dedicat marelui sculptor român, din a cărui viață și operă este inspirat; este o reconstituire – vizuală și sonoră – a lumii lui Brâncuși: de la cea gorjeană, unde s-a născut și format spiritual, la cea pariziană care l-a desăvârșit artistic și cultural.

Isvor. George Enescu

Editura Casa Radio, 2016

Secolul XIX, un veac amalgamat unde se decantează deja folclorul urban, iar ceea ce numim acum fusion se simte din plin: valul muzicii cu parfum de Bizanţ spălase deja teritoriul României extracarpatice lăsând în sedimentele autohtone turnuri melodice balcanice sau asiatice. Albumul propune mai bine de zece titluri, iar asupra câtorva dintre ele şi George Enescu a zăbovit în Rapsodiile sale.

Isvor. Dimitrie Cantemir

Editura Casa Radio / Pilgrim.Project, 2012

Albumul face o paralelă între compoziţii ce-i aparţin lui Dimitrie Cantemir şi creaţii tradiţionale româneşti ale vremii. Piesele sunt puse în valoare prin dialogul instrumentelor vechi specifice spaţiului cultural românesc al vremii lui Cantemir (baglama, bouzuki, darbuka, bendir) împreună cu instrumente clasice moderne (flaut, oboi, vioară, chitară).

Pilgrims

Pilgrim.Project, 2009

Albumul propune o colecție de teme medievale europene interpretate în manieră contemporană, cu foarte multe părți improvizatorice originale; o combinație de sonorități ale instrumentelor acustice, moderne și tradiționale, punând în dialog muzica veche (expresie a diversității culturale europene) cu improvizația spontană a celor cinci muzicieni.

Musica Viva

Electrecord, 2002

Albumul propune o colecție de cincisprezece teme de muzică veche interpretate într-o manieră originală, prin alăturarea instrumentelor culte moderne (flaut, vioară, oboi, fagot) celor tradiționale de percuție (djembe, darbuka, tamburină). În viziunea formației, piesele pornesc de la interpretarea cât mai fidelă a muzicii curților europene, ajungând până la improvizații libere pe teme populare medievale.